Prognozowane trendy mediowe na rok 2023

Prognozowane trendy mediowe na rok 2023

Do końca roku zostało tylko 12 dni, co w takim razie czeka nas w świecie mediowym w 2023 roku? ? Dowiemy się tego z corocznego raportu przygotowanego przez firmę Kantar. Raport „Media Trends & Predictions 2023” powstał na podstawie opinii ekspertów, wiodących na rynku danych oraz przewidywań rynkowych.

Na rok 2023 Kantar prognozuje przede wszystkim:

Wdrażanie strategii appointment TV przez VOD (i vice versa) – wprowadzanie przez platformy strategii hybrydowych, równoważących VOD i treści linearne. Aby zmaksymalizować przychody, nadawcy „linearni” wdrożą aspekty strategii VOD, które są zgodne z ich pozycjonowaniem, natomiast platformy VOD będą wprowadzać koncepcje takie jak „appointment TV” (oglądanie telewizji o stałej porze) czy wycofywać się z wyświetlania wszystkich treści w tym samym czasie (at-all-once) lub umożliwiania oglądającym obejrzenia wielu odcinków programu podczas jednej długiej sesji (box-set bingeing).

Rosnące koszty a zarządzanie inflacją konsumencką i medialną – rosnące ceny na świecie wpływają na wydatki konsumenckie i reklamowe, co przyczynia się do popularności treści finansowanych z reklam. Takie modele reklamowe wiążą się jednak z ryzykiem powstania dwóch grup odbiorców: tych o niższych dochodach, „atakowanych” nadmiernie przez reklamy oraz tych o wyższych dochodach, którzy są bardziej atrakcyjni dla reklamodawców, ale trudniej do nich dotrzeć. Dlatego sprytne wykorzystanie danych i analiz będzie jeszcze bardziej istotne przy planowaniu kampanii i optymalizacji budżetów.

Świat bez plików cookie – pod koniec zeszłego miesiąca w naszym poście na LinkedIn dawaliśmy znać, jak taki świat bez cookies będzie wyglądał. Marketerzy na tę zmianę będą musieli się przygotować. Zalecane jest eksperymentowanie z systemami targetowania opierającymi się na proxy i reklamą kontekstową. W dalszym stopniu będzie możliwe targetowanie w oparciu o zamknięte ekosystemy, ale szersze targetowanie międzyplatformowe będzie niedostępne w obecnej formie.

Rok 2023 (kolejnym) rokiem nowych technologii – w nadchodzącym roku możemy się spodziewać wprowadzenia w mediach wielu nowinek technologicznych, m.in. planowane jest wdrażanie dynamicznego lokowania produktu. O lokowaniu produktu wspominaliśmy na końcu września na naszym blogu, z którego mogliście się dowiedzieć, że 7 razy więcej osób woli reklamę w postaci lokowania produktu w produkcjach typu seriale czy filmy niż tradycyjne spoty reklamowe.
Zauważalny jest znaczny wzrost zainteresowania tego typu reklamą, a w 2023 roku dynamiczne lokowanie produktu będzie pozwalało na zastąpienie produktu, billboardu lub ekranu zawartego w nadawanych treściach dowolną marką, lub reklamą. Oznacza to, że przy użyciu odpowiednich danych będzie możliwość „wklejenia” do danej sceny produktu czy reklamy dopasowanej do profilu widza.

Ekologia ­– wyzwanie dla firm mediowych w roku 2023 – właściciele mediów muszą mieć uwadze stosowanie zrównoważonych i proekologicznych rozwiązań, w tym ograniczenie wpływu mediów i reklamy na emisję dwutlenku węgla do poziomu zera netto. Chodzi tu przede wszystkim o troskę o środowisko samych nadawców/właścicieli mediów – czyli zastosowania rozwiązań, jak np. włączanie antysmogowych murali w plany mediowe, edukowanie swoich klientów.

Mamy nadzieję, że te spostrzeżenia pomogą Wam poruszać się po medialnym świecie  w 2023 roku – z naszą małą pomocą ?

Źródło: wirtualnemedia.pl, kantar.com