Offline digitizing – czyli na przykład digital out-of-home

Offline digitizing – czyli na przykład digital out-of-home

Czy wiecie, że potencjał reklamy digital out of home w Polsce to około 86 000 ekranów❗️ Ta liczba robi wrażenie, ale co oprócz liczby ekranów ma do zaoferowania dOOH ❓ 

Wiadomo, że niemały „zamęt” w reklamie zewnętrznej wprowadziła pandemia, później też Uchwała Krajobrazowa ?❌ W tym wszystkim jednak reklama cyfrowa ucierpiała w najmniejszym stopniu, a nawet systematycznie zwiększa swój udział w sprzedaży.  

Jakie są zalety dOOH v. OOH?  

✔️różnorodność lokalizacji – nośniki znajdziemy w najbardziej ruchliwych częściach miasta, w galeriach, ale też w siłowniach czy sieciach sklepów – daje nam to pewność, że przekaz dotrze do pożądanego odbiorcy;  

✔️elastyczność czasu produkcji – planowanie i realizacja kampanii jest skrócona do minimum, można ją zrobić niemal z dnia na dzień, a kreacje zmieniać w czasie rzeczywistym!  

✔️angażująca forma – digital daje nam możliwość zastosowania dynamicznych, zwracających uwagę formatów video (60% bardziej skutecznych niż statyczne), a nawet formatów angażujących, z elementami interakcji (3x większy wskaźnik zaangażowania). Istnieje również możliwość  live streamingu; 

✔️podkreśla ekologiczne zaangażowanie marki – nośniki digital minimalizują bądź zupełnie eliminują niekorzystny wpływ na środowisko i otoczenie. 

Firmy oferujące reklamy na ekranach dOOH doskonale wiedzą też, że klientom zależy na pewnym powiewie „świeżości”, dlatego stale pracują nad swoją ofertą, chętnie korzystając z nowinek technologicznych np. :  

? zaawansowaną analitykę big data (np. dane z urządzeń GPS, czy urządzeń mobilnych) – do precyzyjnego targetowania i dostosowywania treści do wyselekcjonowanych grup odbiorców (np. kierowanie komunikatu tylko do użytkowników telefonu danej marki lub do użytkowników danej aplikacji),

? integrację z danymi z sieci – możliwość dopasowania rodzaju emitowanej kreacji do warunków jakich doświadcza oglądający w real time (np. zmiana kreacji w zależności od pogody, pory dnia, kursu waluty itp.),

? animacji 3D – które znacząco mocniej angażują odbiorców,

? computer vision czyli AI – dzięki którym komputer „widzi” przy użyciu sensorów  i zlicza w czasie rzeczywistym przepływ ludzi i pojazdów, oraz ich cechy i pozwala na dokładniejsze dostosowywanie kampanii i raportowanie jej wyników.  

Digital out of home to nie tylko przeszłość reklamy zewnętrznej, ale już jej teraźniejszość. Jeśli chcesz wykorzystać to narzędzie do promocji własnej marki chętnie Ci w tym pomożemy ?  

Napisz do nas: brief@promediahouse.pl. 

Źródło: IAB Polska, CMOINSIDER.