Multiscreening, gdy jeden ekran już nie wystarcza

Multiscreening, gdy jeden ekran już nie wystarcza

Obecnie prawie 80% osób dotyka zjawisko tzw. second screeningu, a nawet multiscreeningu, czyli jednoczesnego konsumowania treści na kilku ekranach. Najczęściej dotyczy to oglądania TV?, ale dzielimy naszą uwagę również przy oglądaniu streamów na laptopie, smartfonie czy tablecie ??

Tzw. Millenialsi „przełączają” się przeważnie między 3 ekranami (TV, komputer stacjonarny, smartfon), ale „Zetki” standardowo używają już minimum 5-6 „ekranów”! (TV, smartfon, komputer przenośny/laptop, odtwarzacz mp3, konsola do gier, czytnik e-booków) ? ? ⌚️ ?

 

Multiscreening w konsumpcji sportu

Według najnowszego raportu Nielsena „Fans are changing the game” aktywność oglądających wydarzenia sportowe w multiscreeningu zwiększyła się średnio o 5%, a w przypadku pokolenia Z odsetek ten podwoił się do 10%. Badanie wskazuje, że 47% widzów programów sportowych w telewizji lub na platformach cyfrowych równocześnie ogląda inne treści na żywo51% miłośników sportu śledzi na bieżąco statystyki online podczas oglądania wydarzenia sportowego ⚽️

 

 

Jakie wyróżniamy rodzaje multiscreeningu?

  • meshing – równoczesne korzystanie z różnych urządzeń w poszukiwaniu podobnych treści,
  • stacking – użycie różnych urządzeń w poszukiwaniu różnych treści w tym samym czasie,
  • shifting – sekwencyjne wykorzystanie kilku urządzeń w poszukiwaniu podobnych treści.

 

Dlaczego multiscreening stał się tak powszechny?

Wskazuje się kilka czynników, które wpływają na rozwój tego zjawiska:

  • powszechność i ciągły rozwój urządzeń mobilnych – większość społeczeństwa jest już od nich niemal uzależniona, sprawdzamy powiadomienia co kilka minut. Godzinna, czy wręcz dwugodzinna przerwa, która potrzebna byłaby na oglądnięcie całego filmu, meczu czy streamu, jest w zasadzie niewyobrażalna.
  • wszechobecny multitasking oraz rosnące problemy z dłuższym skupieniem – jesteśmy coraz bardziej zabieganym społeczeństwem, trudno nam już wygospodarować dłuższy czas dla siebie przed ekranem, najczęściej mamy w tym czasie jeszcze wiele innych zadań, choćby e-zakupy!  Maksymalny czas skupienia, który jest w stanie osiągnąć obecnie przeciętna osoba to 8 min.
  • coraz lepsza adaptacja treści dostępnych w innych źródłach do ekranów smartfonów lub tabletów – wiele osób woli czytać informacje na mobile, niż na większym ekranie, uznaje strony mobilne za bardziej intuicyjne.

 

Co to oznacza dla marketerów?

Według danych udostępnionych przez Harvard Buisness Review, około 73% konsumentów w procesie zakupowym „przełącza się” pomiędzy różnymi kanałami.

Użytkownicy internetu przyznają, że czasem zdarza im się szukać więcej informacji o markach, które widzą w telewizji. Oświadczają, że podczas oglądania programów telewizyjnych zauważyli ciekawy produkt bądź markę i od razu dokonali zakupu na innym urządzeniu. Badania poświadczają, że klienci, którzy w procesie zakupowym mieli kontakt z marką na 4 i więcej kanałach, wydali średnio w sklepie o 9% więcej niż ci, którzy kupili produkt po jednokanałowym kontakcie z marką?

 

Wielokanałowość w mediach

Wielokanałowe działania reklamowe oparte na multiscreeningu otwierają znacznie szersze możliwości dotarcia do konsumenta w bardziej efektywny sposób. W swojej ofercie mamy kilka bardzo ciekawych narzędzi, dzięki którym możemy precyzyjnie docierać z tym samym przekazem do konsumenta, który multiscreenuje na kilku ekranach. Możemy na przykład wyświetlać mu tę samą reklamę, która leci właśnie w telewizji, wprost na jego mobile. Nazywamy tę usługę TV2Mobile.

Używając geotrappingu wraz z retargetowaniem mamy możliwość połączenia kampanii na nośnikach DOOH z kampanią przekazywaną na smartfony odbiorców w czasie rzeczywistym.

Jeśli chciałbyś wykorzystać w następnej kampanii swojej marki te i inne SMART rozwiązania cross-channel, zapraszamy do kontaktu na brief@promediahouse.pl

Od lat umiejętnie miksujemy media, tak aby Twój Klient ZOBACZYŁ, ZAUWAŻYŁ, ZROZUMIAŁ, ZAPAMIĘTAŁ Twoją kampanię ?

Zostaliśmy domem mediowym Nr 1 w Innowacyjnym podejściu do planowania mediów oraz w 4 innych kategoriach, wg. Raportu Media & Marketing 2021. Przeczytaj o tym tutaj

Źródło: intereaktywnie.com, wirtualnemedia, interaktywna.pl, tv.tvnmedia.pl.