Mikroinfluencerzy – gdy mniejszy ma większe znaczenie

Mikroinfluencerzy – gdy mniejszy ma większe znaczenie

Zacznijmy jak zwykle od kilku statystyk:

✨ 92% konsumentów bardziej ufa rekomendacjom innych ludzi niż komunikatom samej marki (!)

✨ 71% osób jest skłonnych do zakupu na podstawie informacji przekierowujących ich z mediów społecznościowych

 70% subskrybentów twierdzi, że twórcy z YouTube zmieniają i kształtują popkulturę (!).

Może powiecie, że to oczywiste, że dawno już o tym wiecie? Jednak czy wiedzieliście również, że kampanie z influencerami:

? osiągają nawet kilkusetprocentowe ROI

? dają 6x lepsze rezultaty niż inne narzędzia digitalowe

? mają 3,5 x niższy koszt dotarcia do 1 użytkownika .

I mowa tu nie tylko o kampaniach, w których markę wspierają duże nazwiska, znane wszystkim twarze, pochłaniające duże budżety. Wręcz przeciwnie! W swoistym natarciu są ostatnio mikro – a nawet nanoinfluencerzy.

Poniżej przedstawiamy 5 powodów, dlaczego warto wybrać mniejszych influencerów do swojej kampanii:

1️ Mikroinfluencerzy bardziej się opłacają – ponieważ współpraca z mikroinfluencerami jest tańsza, marka może rozszerzyć swój zasięg, współpracując z wieloma wpływowymi twórcami, którzy obejmują wiele różnych segmentów rynku.

2️ Mikroinfluencerzy są autentyczni  – odbiorcy chętnie podążają za twórcami, którzy budują swoją społeczność na bazie wartości, w które sami wierzą. Stawiają na komunikację opartą na autentyczności, która angażuje odbiorców w dialog.

3️ Mikroinfluencerzy to eksperci w swojej dziedzinie –  mikroinfluencer obsługuje więcej niszowych odbiorców i współpraca z nim może być korzystniejsza dla marki, ponieważ zapewnia dostęp do niewielkiej podgrupy docelowej grupy demograficznej, ale tej bardziej zainteresowanej Twoją firmą.

4️ Mikroinfluencerzy generują wysoki poziom zaangażowania – użytkownicy są bardziej skłonni do komentowania i angażowania się w treści udostępniane przez mniejszych twórców, a co najważniejsze, chętniej klikają przycisk „kup”. Dlatego, pomimo niewielkiej liczby obserwatorów, marki mogą osiągać niesamowitą wartość sprzedaży dzięki współpracy z mikroinfluencerami.

5️ Mikroinfluencerzy bardzo dbają o zaufanie swoich odbiorców – otaczająca ich społeczność okazuje im zaufanie, czując się jak grupa przyjaciół, których łączy wspólna pasja lub sposób na życie. Jeśli coś reklamują, można im więc zaufać. Nie robią też tego w sposób nachalny, bo zazwyczaj wybierają produkty, w które sami wierzą.

Mikroinfluencer, mimo że jest małym twórcą, ma wielki wpływ na swoich odbiorców. To właśnie on najskuteczniej pomoże Ci dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, zainteresowanej Twoim produktem. A my pomożemy Ci znaleźć odpowiedniego influencera ?i zorganizować kampanię większą niż Twój budżet.

Jeśli zainteresował Cię temat, napisz do nas na: brief@promediahouse.pl ?

Źródło: AdWeek, Forbes, Artefakt, Contentstandar, Intle, Reachablogger.