Content marketing – ważny?

Według Content Marketing Institute marketing treści zaczął cieszyć się większą popularnością wskutek pandemii COVID-19, dzisiaj więc, w 2022 roku, content marketing jest już znany niemal każdemu Z raportu tego instytutu wynika również, że 81% respondentów uważa działania związane z tworzeniem contentu jako swoją strategię biznesową. W ramach tej strategii treści, w dalszym ciągu, przeważają blogi, w dynamicznym tempie rozwijają się również podcasty, a znaczące zaangażowanie odbiorców generują materiały wideo 👨‍👨‍👦‍👦 

 

Aby podkreślić, jak silne znaczenie ma content marketing w dzisiejszym świecie reklamy, przygotowaliśmy dla Was kilka statystyk:  

📈 content marketing pozwala uzyskać trzykrotnie większą liczbę leadów sprzedażowych, a 82% klientów po zetknięciu się z tą strategią wdrożoną przez firmę, zaczyna ją pozytywnie postrzegać, 

📈 70% konsumentów woli dowiedzieć się o firmie z artykułu natywnego, niż z reklamy w TV, 

📈 77% użytkowników Internetu regularnie czyta wpisy na blogach, 

📈 82% klientów przyznaje, że specjalizowany content wzbudza ich sympatię do marki, 

📈95% nabywców B2B jako najbardziej wiarygodny wskaźnik zaufania przy ocenie biznesu wskazuje treść. 

Co można osiągnąć dzięki dobrej strategii content marketingowej? 

zbudowanie świadomości i wiarygodności marki oraz pożądanego wizerunku 

edukację odbiorców, 

generowanie leadów, 

zbudowanie lojalności wśród obecnych i potencjalnych klientów, 

zwiększanie sprzedaży, 

wzrost frekwencji na wydarzeniach, 

wspomaganie wprowadzenia nowych produktów na rynek, 

przyciągnięcie ruchu na witrynę. 

Efektywność content marketingu jest zauważalna po pewnym czasie, dlatego należy być sumiennym i cierpliwym w publikowaniu treści. Odpowiednio zaplanowana i przeprowadzona strategia content marketingowa może przynieść liczne korzyści, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży. W naszej firmie wiemy jakie to ważne, dlatego pomagamy naszym klientom we wdrażaniu strategii marketingu treści 😇 

Zapraszamy do kontaktu na brief@promediahouse.pl  

Źródło: Raport: Reklama w internecie – Interaktywnie.com, blog.hubspot.com, The Future Buzz, Visme