Według Content Marketing Institute marketing treści zaczął cieszyć się większą popularnością wskutek pandemii COVID-19, dzisiaj więc, w 2022 roku, content marketing jest już znany niemal każdemu Z raportu tego instytutu wynika również, że aż 81% respondentów uważa działania związane z tworzeniem contentu jako swoją strategię biznesową. W ramach tej strategii treści, w dalszym ciągu, przeważają blogi, w dynamicznym tempie rozwijają się również podcasty, a znaczące zaangażowanie odbiorców generują materiały wideo 👨👨👦👦
Aby podkreślić, jak silne znaczenie ma content marketing w dzisiejszym świecie reklamy, przygotowaliśmy dla Was kilka statystyk:
📈 content marketing pozwala uzyskać trzykrotnie większą liczbę leadów sprzedażowych, a 82% klientów po zetknięciu się z tą strategią wdrożoną przez firmę, zaczyna ją pozytywnie postrzegać,
📈 70% konsumentów woli dowiedzieć się o firmie z artykułu natywnego, niż z reklamy w TV,
📈 77% użytkowników Internetu regularnie czyta wpisy na blogach,
📈 82% klientów przyznaje, że specjalizowany content wzbudza ich sympatię do marki,
📈 aż 95% nabywców B2B jako najbardziej wiarygodny wskaźnik zaufania przy ocenie biznesu wskazuje treść.
Co można osiągnąć dzięki dobrej strategii content marketingowej?
✔zbudowanie świadomości i wiarygodności marki oraz pożądanego wizerunku
✔edukację odbiorców,
✔generowanie leadów,
✔zbudowanie lojalności wśród obecnych i potencjalnych klientów,
✔zwiększanie sprzedaży,
✔wzrost frekwencji na wydarzeniach,
✔wspomaganie wprowadzenia nowych produktów na rynek,
✔przyciągnięcie ruchu na witrynę.
Efektywność content marketingu jest zauważalna po pewnym czasie, dlatego należy być sumiennym i cierpliwym w publikowaniu treści. Odpowiednio zaplanowana i przeprowadzona strategia content marketingowa może przynieść liczne korzyści, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży. W naszej firmie wiemy jakie to ważne, dlatego pomagamy naszym klientom we wdrażaniu strategii marketingu treści 😇
Zapraszamy do kontaktu na brief@promediahouse.pl
Źródło: Raport: Reklama w internecie – Interaktywnie.com, blog.hubspot.com, The Future Buzz, Visme