Aktualności

Bądź na bieżąco z marketingiem!

V-TAC promowany przez PRO Media House i DEMO Effective Launching

Właśnie wystartowała kampania marki V-TAC – globalnego producenta oświetlenia LED oraz urządzeń odnawialnych źródeł energii (OZE), w tym paneli fotowoltaicznych, pomp ciepła oraz banków energii. Największą jak dotąd kampanię marketingową firmy na polskim rynku realizuje Demo Effective Launching ze wsparciem domu mediowego PRO Media House, w zakresie planowania i zakupu mediów.   Jacek Sadowski, Prezes Demo Effective Launching [edgtf_blockquote text="Rynek rośnie, a popyt na oświetlenie energooszczędne oraz na takie urządzenia jak np. pompy ciepła wciąż się zwiększa. Coraz większe zainteresowanie ekologią idzie w parze...

3 sprytne sposoby na kampanie TV

Planujesz kampanię w mediach i zastanawiasz się, czy wystarczy Ci budżetu na TV? Zastanawiasz się  jak „wycisnąć” z budżetu kampanii TV jak najwięcej GRPsów?  Oto trzy sprytne sposoby, które pozwolą Ci: przeprowadzić minimalną sensowną kampanię TV w niewielkim budżecie mediowym, zrobić lepszą kampanię TV w większym budżecie.   Reklamuj się wtedy, kiedy jest taniej.   Ceny reklam w TV różnią się w poszczególnych miesiącach, bo zależą od popytu na czas reklamowy. Najtańsze sezony to lato i początek roku kalendarzowego.   Niższe ceny nie muszą jednak iść w parze z...

Oszczędzaj mądrze w dobie kryzysu, czyli jak zredukować wydatki na media bez szkody dla marki

W dobie kryzysu wiele firm szuka sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy, w tym poprzez redukcję wydatków na reklamę. Tymczasem wiadomo, że wstrzymanie lub ograniczenie działań marketingowych prędzej czy później na pewno odbije się na świadomości marki i otwiera pole konkurencji, przez co odbudowa wskaźników sprzed kryzysu jest dużo bardziej kosztowna. Co robić? Czy pomimo perspektywy utraty udziałów zapanować nad kosztami i skupić się na przeżyciu? Czy podejść odważniej i inwestować, wykorzystując szanse, które niosą ze sobą panika i chaos na rynku? A może wyróżnić się...

OPTYMALIZACJA KAMPANII ONLINE – czy to ma sens?

Przypuśćmy, że podjąłeś wyzwanie, aby przejechać 100 km w ciągu godziny. Sukces stoi za rogiem. Wystarczy się po niego schylić. Odruchowo określasz PLAN…Wybierasz środek transportu oraz trasę, dzień i godzinę jazdy. Po chwili wszystko gotowe, więc z ekscytacją ruszasz w drogę. W trakcie jazdy OPTYMALIZUJESZ…Obserwujesz prędkość i czas, zwalniasz lub przyspieszasz, a nawet rozważasz zmianę trasy lub przesiadkę do innego środka transportu. Lubisz zwyciężać, więc robisz wszystko, aby sprawnie zrealizować cel. Na mecie robisz ROZLICZENIE…Raport z godziną wyjazdu i przyjazdu oraz przebytą liczbą kilometrów.Zakładając pozytywny scenariusz,...

Ogólnopolska kampania marki AGRO Ubezpieczenia już w TV i radiu

3 kwietnia rozpoczęła się kampania AGRO Ubezpieczeń. Promuje ona dotowane ubezpieczenia upraw rolnych i zwierząt gospodarskich z możliwością pokrycia z budżetu państwa nawet 65% składki. Spot telewizyjny i radiowy będzie emitowany w stacjach ogólnopolskich i lokalnych. Dodatkowe wsparcie dla kampanii zostanie zapewnione poprzez działania w prasie i Internecie. Kampania potrwa do końca kwietnia. Za planowanie i zakup mediów w stacjach telewizyjnych odpowiada dom mediowy PRO Media House.  Kampania AGRO Ubezpieczeń ma na celu zwiększenie świadomości ubezpieczeniowej. Ważne, aby rolnicy nie zwlekali z decyzją i zawczasu...

3 sprytne sposoby na kampanię OOH

Jeśli rozważasz wykorzystanie nośników OOH w swojej kampanii, zrób to sprytnie! 1. POZWÓL KAMPANII „PODĄŻAĆ” ZA KONSUMENTEM Dzięki geolokalizacji możesz „złapać” osoby, które widziały reklamę na nośniku outdoorowym, a następnie emitować im reklamy graficzne lub video na smartfonach. W ten sposób Twoja kampania dotrze do konsumenta nawet wtedy, kiedy nie znajduje się on już w zasięgu nośnika, a w zaciszu domowym będzie miał lepsze warunki do zapoznania się z produktem czy usługą i mniej rozpraszaczy przy rozważaniu zakupu. 2. WYKORZYSTAJ KONTEKST Outdoor jako medium...

Kobieta i mężczyzna na zakupach w Internecie

Dzisiejszy Dzień Kobiet i zbliżający się Dzień Mężczyzn to doskonała okazja, aby przyjrzeć się tematowi e-commerce i zastanowić, jakie są różnice między kobietami a mężczyznami w nabywaniu produktów online. Według obiegowej opinii, z zakupami jest jak w tytule bestsellera Johna Greya „Mężczyźni są z Marsa, Kobiety z Wenus”. Czy jednak ta odmienność jest aż tak zauważalna? Kto wydaje więcej – kobiety czy mężczyźni? Z raportu dotyczącego preferencji i zachowań konsumenckich w sieci w 2022 roku, opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, wynika, że obie...

Sztuka tworzenia briefu, czyli zadaj sobie najważniejsze pytanie

Według Joe Talcotta, byłego dyrektora ds. globalnego marketingu McDonald’s, najważniejszym i jednocześnie najprostszym narzędziem w rękach marketera jest brief. Jednocześnie wg ANA Report 2019, badaniu przeprowadzonym pośród pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, wynika, że nawet 30 procent czasu ich pracy nad projektem pochłania kontakt z klientem z powodu brakujących danych i błędów w komunikacji. To również przekłada się na nieefektywną pracę marketerów, którzy w tym czasie mogliby się skupić na innych zadaniach. Co więc jest kluczem do napisania dobrego briefu? Poradników...

Wpływ dzieci na decyzje zakupowe dorosłych

Dzieci w wieku od 3 do 13 lat, nazywane pokoleniem Alfa, to już dość wpływowa grupa konsumentów, która często doradza rodzicom w kwestiach związanych z zakupami. Badania przeprowadzone przez Global Web Index dowodzą, że Alfy szybciej niż wcześniejsze pokolenia stają się świadomymi nabywcami. Swoje preferencje zakupowe kształtują już od kołyski, są przyzwyczajeni do tego, że ich milenialsowi rodzice obsypują je najlepszymi produktami znanych marek. Już w wieku 3 lat są w stanie rozpoznawać i wykazywać preferencje do konkretnych brandów. Choć...

Co to jest employer branding i jakie korzyści z niego płyną?

Aż 75% kandydatów uważa reputację firmy za kluczową kwestię przy odkrywaniu nowych możliwości kariery. Natomiast 69% szukających pracy odrzuciłoby ofertę firmy o złej marce pracodawcy, nawet gdyby byli bezrobotni. Jak widzisz reputacja Twojej firmy ma znaczenie, dlatego tak ważne jest podjęcie działań w temacie employer branding, czyli budowania wizerunku pracodawcy. Są to wszelkie działania podejmowane przez firmę w celu stworzenia pozytywnego jej odbioru na rynku przez potencjalnych pracowników lub partnerów biznesowych. Employer Branding można podzielić na dwa rodzaje: ? Employer Branding Wewnętrzny – jest skierowany do obecnych pracowników firmy,...