Lokowanie produktu – przyciąga więcej kupujących niż klasyczna reklama

Lokowanie produktu – przyciąga więcej kupujących niż klasyczna reklama

7 razy więcej osób woli reklamę w postaci lokowania produktu w produkcjach typu seriale czy filmy niż tradycyjne spoty reklamowe. Dodanie lokowania produktu do spotowych kampanii może znacząco zwiększyć sprzedaż, świadomość marki i jej popularność ?‍?‍?‍?

Nowoczesne strategie marketingowe muszą być coraz bardziej kreatywne i dostosowywać się do preferencji konsumentów, a Ci coraz częściej unikają typowej reklamy. Podczas surfowania w internecie zamykają wyskakujące reklamy niemal automatycznie, nie zwracając uwagi na to, co przedstawiają, a gdy tylko w TV zaczynają się reklamy idą sobie zrobić herbatę, przekąskę lub zaczynają przeglądać swojego smartfona. Marketing musi szukać sprytniejszych rozwiązań i stosować formaty bardziej natywne, nienachalne, wtapiające się w tło przekazu, prezentujące reklamowane produkty i usługi w dyskretny sposób. Jednym z nich jest product placement, czyli lokowanie produktu.

Zalety z lokowania produktu:

➕ poprawienie świadomości marki,

➕ budowanie pozytywnych relacji konsumenta z określonymi markami/produktami,

➕ duże możliwości kompleksowej prezentacji produktów i ich indywidualnych cech,

Gdzie najczęściej występuje lokowanie produktu?

Lokowanie produktu przybiera wiele form, z którymi spotykamy się na co dzień, czasami nawet tego nie zauważając. Wbrew pozorom lokowanie produktu to dziś nie tylko telewizja i radio. Oto kilka przykładów miejsc, w których pojawia się product placement:

Programy telewizyjne, filmy, seriale, audycje radiowe – klasyczne formy lokowania, powszechnie stosowane w dużych mediach

Artykuły sponsorowane – forma lokowania produktu w prasie lub na portalach internetowych. Promocja swojej oferty w artykule nie jest tak nachalna, jak wyskakujący baner.

Media społecznościowe – obecnie niemal każdy wpis influencerów to lepiej lub gorzej ukryta reklama jakiegoś produktu ?

Idea lokowania produktu jest podobna do marketingu szeptanego. Istotą jest przekonanie potencjalnych klientów, że dany produkt cieszy się popularnością wśród zwykłych ludzi.

Rodzaje lokowanie produktu:

⚪ brand placement  –  wskazanie na konkretny produkt danej marki,

⚪ corporate placement – lokowanie firmy jako całości, bez wskazywania na jej konkretne usługi/ produkty,

⚪ generic placement – lokowanie produktu, bez wskazywania konkretnej marki (np. jedzenie przez aktorów dużej ilości jabłek).

Na co trzeba uważać podczas stosowania product placement?

Skuteczne ulokowanie produktu wcale nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Poniżej podajemy kilka reguł, których trzeba przestrzegać, by zrobić to dobrze:

  1. Dany produkt powinien przykuwać uwagę klienta, ale jego prezentacja nie może być nachalna.
  2. Reklama musi być adekwatna do innych wyświetlanych w tym czasie treści i ich charakteru.
  3. Lokowane produkty nie powinny sprawiać wrażenia, że ​​znalazły się tam przypadkiem.
  4. Bardzo ważny jest przekaz – dany produkt powinien pojawiać się w optymistycznych, dobrych momentach, które budzą pozytywne skojarzenia.

Dobrze zaplanowane i właściwie zrealizowane lokowanie produktu pozwala dotrzeć i pozyskać miliony nowych klientów. Warto sięgnąć do tej formy reklamy, jeśli chcesz zbudować pozytywną relację ze swoją marką.

Jeśli chcesz wykorzystać product placement do promocji Twojej marki, napisz do nas na: brief@promediahouse.pl ?

Źródło: wirtualnemedia.pl, artigraf.pl, webidea.pl