Kampania na YouTube? Must have czy opcja?

Kampania na YouTube? Must have czy opcja?

YouTube, to druga, zaraz po Google, najczęściej odwiedzana platforma, mająca w Polsce już ponad 27,20 mln użytkowników w Polsce (72,0 % całej populacji), na której Polacy spędzają średnio 19 minut 22 sekundy dziennie ⌚️  

Doceniają ją szczególnie za to, że mogą oglądać, co chcą, kiedy chcą i gdzie chcą??? 

Polscy odbiorcy najchętniej oglądają filmiki instruktażowe, tzw. tutoriale, wyjaśniające jak coś działa lub jak coś zrobić, a aż 96% oglądających potwierdza, że przed zakupem zapoznaje się z video o danej usłudze lub produkcie ? 

Wiemy więc niemal na pewno, że Wasi konsumenci są na YouTube!  

Na YouTube funkcjonują 2 podstawowe formaty reklam: 

⭕️ reklamy video – zdecydowanie najpopularniejsze, a wśród nich in-stream, out-stream, discovery czy bumper ad  

⭕️ reklamy graficzne – rzadsze, ale również z powodzeniem stosowane w kampanii banerowych, w formie nakładek in-video czy kart sponsorowanych 

Aż 88% marketerów deklaruje, że w 2022 roku będzie używać kanału YouTube do reklamy swoich produktów!  

Jakie możliwości daje nam kampania reklamowa na YouTube 

? precyzyjne targetowanie – kanał ten daje jedne z najszerszych możliwości precyzyjnego określenia grupy docelowej. Mamy możliwość docierania do odbiorców na podstawie danych demograficznych, słów kluczowych, tematów wcześniej oglądanych treści, zainteresowań, tematu treści (czyli np. wyświetlanie reklamy tylko przy filmach z konkretnej tematyki) czy remarketing  

? szeroki zasięg reklam  – ponad 27 mln aktywnych użytkowników w Polsce, czyli aż 72,0 % całej populacji 

? przystępność cenowa   cena wyświetlenia spotu na YouTube jest dużo niższa niż w przypadku np. reklamy telewizyjnej 

? rozszerzona analityka i pomiar skuteczności – mamy możliwość szczegółowego mierzenia efektów kampanii w tym: liczby wyświetleń, liczby pełnych i niepełnych obejrzeń, interakcji z reklamą i kosztów oraz możliwość sprawdzenia, które filmy i jak długo najchętniej oglądają widzowie oraz czy docieramy do właściwych odbiorców. 

Kampania reklamowa na YouTube to świetny sposób na promocję swojej marki w sieci, dzisiaj jeszcze jako opcja, ale, w dobie rosnącego znaczenia video reklamy, posiadanie własnego kanału YT i reklama video będzie niedługo must have dla chcących się rozwijać marek tak jak obecnie profil na FB  ?‍?‍?‍? 

Napisz do nas na brief@promediahouse.pl i porozmawiajmy jak zrobić razem kampanię silniejszą niż Twój budżet! ? 

Źródło: datareportal, veneoperformance.