Trwa kampania Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) z udziałem autentycznych użytkowników programu

Polski Fundusz Rozwoju we współpracy z Demo Effective Launching i PRO Media House kontynuuje kampanię Pracowniczych Planów Kapitałowych.
Po jej zeszłorocznej odsłonie już prawie co trzeci pracownik w Polsce został w programie PPK. To ok. 2 miliony osób. Wartość środków zgromadzonych na rachunkach PPK wynosi obecnie ponad 3 miliardy złotych.

Dlaczego PPK?

„Wierzymy, że PPK to sposób na obecny kryzys demograficzny. Znamy liczby i analizy statystyczne mówią jasno: obecnie 1 emeryta „utrzymuje” 4 pracujących, ale szacuje się, że za 20-30 lat będzie to mniej niż 2 pracowników. Co to oznacza? Że obecni 20- czy 30-latkowie będą w przyszłości pobierać emeryturę w wysokości zaledwie około 25% swojego ostatniego wynagrodzenia ”-  mówi Jacek Sadowski, Prezes Demo.

Dlatego konieczne jest zmotywowanie ludzi do oszczędzania, a jednym z takich instrumentów są Pracownicze Plany Kapitałowe – system wzorowany na sprawdzonych rozwiązaniach anglosaskich.
W trwającej obecnie kampanii autentyczni beneficjenci programu, 20-, 30-, 40-latkowie, w stylistyce swobodnej rozmowy–wywiadu, opowiadają o swoich decyzjach dot. udziału w PPK.
Demo zrealizowało 7 filmów, każdy z nich to inny bohater i inna historia. Bohaterów łączy jedno: każdy z nich został w PPK i każdy z nich na tym zyskał.

Sztuka współpracy z “nieaktorami”

Największym wyzwaniem w produkcji filmowej była praca z bohaterami spotów. Warunkiem uczestnictwa w reklamie był aktywny udział w PPK. Praca reżyserska polegała głównie na rozmowach i zachowaniu autentyzmu przed kamerami. Jacek Sadowski, reżyser, producent spotów:  Robiąc setki reklam wiemy, jak ważna jest wiarygodność i perswazyjność osoby, która mówi z ekranu. Wiemy, jak ważne są szczegóły, mikroreakcje i autentyczność wypowiedzi. Wiemy jak trudno to uzyskać u zawodowych aktorów, a co dopiero u amatorów. Dlatego decydując się na pracę z prawdziwymi uczestnikami PPK wiedzieliśmy, że to będzie duże wyzwanie. W realizowanych scenariuszach mamy 7 osób, które przez cały czas trwania spotów opowiadają swoje historie. Utrzymanie prawdy, szczerości i wiarygodności tak długi czas, do tego w otoczeniu operatorów, oświetleniowców, scenografów czy rekwizytorów, było bardzo trudne, ale udało się dzięki zaangażowaniu i dobrej atmosferze na planie i poza nim.

Kampania w mediach tradycyjnych i online

Spoty promujące PPK z udziałem uczestników programu emitowane są w telewizji (w stacjach głównych i tematycznych), radiu (w stacjach ogólnopolskich i rozgłośniach regionalnych) i w Internecie. Kampania prowadzona jest także w prasie (advertoriale w magazynach poradnikowych i lifestyle’owych) i kanałach online (m.in. witryny zasięgowe i specjalistyczne, serwisy VOD, social media oraz mailingi).

Za planowanie i zakup mediów do kampanii odpowiada dom mediowy PRO Media House.

Jak działa PPK? Każdy uczestnik PPK do swojej wpłaty na rachunek PPK dostaje drugie tyle od pracodawcy i państwa.  Wpłacone środki są przekazywane do specjalistycznych funduszy zdefiniowanej daty, gdzie dzięki wiedzy i biegłości zarządzających mogą generować zyski w dłuższej lub krótszej perspektywie. W konsekwencji PPK zapewniają przyzwoity zastrzyk gotówki po 60 roku życia.

Zobacz spoty wykorzystywane w kampanii:

O kampanii napisali: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pracownicze-plany-kapitalowe-jak-dzialaja-opinie-reklama-ppk-ja-zostaje

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.