PROspect Thinking – czyli mediowe szukanie Twojego idealnego klienta

W planowaniu mediów w PRO Media House kierujemy się dwoma podejściami: PROspect thinking i Cross-Channel. O podejściu cross-channel przeczytacie tutaj, a czym jest PROspect thinking dowiecie się w dalszej części tego artykułu.

Kim jest PROspect?

Zanim przybliżymy Wam koncepcje PROspect thinking warto zdefiniować pojęcie ­– PROspect. Dla nas PROspect to osoba, która z dużo większym prawdopodobieństwem kupi Twój produkt lub Twoją usługę niż osoba posiadająca inny zestaw wyróżniających ją cech. Precyzyjnie definiując PROspecta efektywniej wydasz każdą złotówkę ulokowaną w mediach. Mówiąc wprost, łatwiej trafiać znając cel, niż strzelać na oślep.

Na czym polega PROspect thinking?

PROspect Thinking to wychodzenie poza klasyczne planowanie mediów.

To 3 kroki, które dzielą Cię od dotarcia do Twojego najcenniejszego klienta:

Krok 1. PROspect Scanning: Precyzyjne sformułowanie celów i założeń kampanii

* Doprecyzowanie celów biznesowych

* Doprecyzowanie celów marketingowych/ zdefiniowanie założeń komunikacyjnych, wyznaczenie KPI

* LEAD SCORING + zdefiniowanie Grup PROspect

 

Krok 2. PROspect Hunting: Precyzyjny dobór kanałów dotarcia

* Dopasowanie odpowiednich mediów, kontekstu, formatów, modeli rozliczeń

* Optymalizacja parametrów mediowych kampanii pod kątem uzgodnionych KPI

 

Krok. 3. PROspect Shooting: Precyzyjna realizacja kampanii reklamowych

* Realizacja założonych świadczeń i parametrów kampanii

* Egzekucja Gwarancji 4Z (Zobaczył, Zrozumiał, Zauważył, Zapamiętał)

Jeśli potrzebujesz zdefiniować swojego PROspecta i efektywnie do niego dotrzeć, chętnie Ci w tym pomożemy!

Z badań rynkowych wiemy, że odpowiednie rozpoznanie PROspecta wpływa na:

* Wzrost efektywności sprzedaży = mniejszy koszt pozyskania pojedynczego klienta

* Lepsze dopasowanie oferowanych produktów do potrzeb i skłonności zakupowych klientów

* Zwiększenie poziomu pozytywnych odpowiedzi na przedstawiane oferty

* Poprawę skuteczności programów lojalnościowych i redukcję odchodzenia klientów

* Maksymalizację przychodów firmy

* Możliwość skalowania biznesu

2 Comments

Comments are closed.