W planowaniu mediów w PRO Media House kierujemy się dwoma podejściami: PROspect thinking i Cross-Channel. O podejściu cross-channel przeczytacie tutaj, a czym jest PROspect thinking dowiecie się w dalszej części tego artykułu.
Kim jest PROspect?
Zanim przybliżymy Wam koncepcje PROspect thinking warto zdefiniować pojęcie – PROspect. Dla nas PROspect to osoba, która z dużo większym prawdopodobieństwem kupi Twój produkt lub Twoją usługę niż osoba posiadająca inny zestaw wyróżniających ją cech. Precyzyjnie definiując PROspecta efektywniej wydasz każdą złotówkę ulokowaną w mediach. Mówiąc wprost, łatwiej trafiać znając cel, niż strzelać na oślep.
Na czym polega PROspect thinking?
PROspect Thinking to wychodzenie poza klasyczne planowanie mediów.
To 3 kroki, które dzielą Cię od dotarcia do Twojego najcenniejszego klienta:
Krok 1. PROspect Scanning: Precyzyjne sformułowanie celów i założeń kampanii
* Doprecyzowanie celów biznesowych
* Doprecyzowanie celów marketingowych/ zdefiniowanie założeń komunikacyjnych, wyznaczenie KPI
* LEAD SCORING + zdefiniowanie Grup PROspect
Krok 2. PROspect Hunting: Precyzyjny dobór kanałów dotarcia
* Dopasowanie odpowiednich mediów, kontekstu, formatów, modeli rozliczeń
* Optymalizacja parametrów mediowych kampanii pod kątem uzgodnionych KPI
Krok. 3. PROspect Shooting: Precyzyjna realizacja kampanii reklamowych
* Realizacja założonych świadczeń i parametrów kampanii
* Egzekucja Gwarancji 4Z (Zobaczył, Zrozumiał, Zauważył, Zapamiętał)
Jeśli potrzebujesz zdefiniować swojego PROspecta i efektywnie do niego dotrzeć, chętnie Ci w tym pomożemy!
Z badań rynkowych wiemy, że odpowiednie rozpoznanie PROspecta wpływa na:
* Wzrost efektywności sprzedaży = mniejszy koszt pozyskania pojedynczego klienta
* Lepsze dopasowanie oferowanych produktów do potrzeb i skłonności zakupowych klientów
* Zwiększenie poziomu pozytywnych odpowiedzi na przedstawiane oferty
* Poprawę skuteczności programów lojalnościowych i redukcję odchodzenia klientów
* Maksymalizację przychodów firmy
* Możliwość skalowania biznesu
[…] „Dopieszczać” i „podkręcać efektywność” na bieżąco można również listę emisji reklam w TV czy radiu. A nawet kampanię outdoorową. […]
[…] SPOSÓB TARGETOWANIA KAMPANIIMożliwe, że skoncentrowanie się na precyzyjnym dotarciu do najbardziej wartościowych klientów […]