Walka o odzyskanie pozycji Nr 1 na rynku urologicznym w Polsce
Klient: Poznańskie Zakłady Zielarskie HERBAPOL S.A.
Kampania: Na przykrości z pęcherzem Urosept się bierze!
Termin: kwiecień – lipiec 2019
Media: internet, mobile, prasa, radio
Cel kampanii: “odmłodzenie” marki; wykorzystanie nowych platform komunikacji; zwiększenie sprzedaży
Efekt PROspect Thinking:
Odzyskanie po 2 latach pozycji nr 1 dla Uroseptu na rynku urologicznym w Polsce
Efekty kampanii uzyskane przy niskim budżecie marketingowym (wydaliśmy 5x mniej niż główny konkurent).
Spektakularne przełożenie kampanii na wzrost sprzedaży w Internecie +22,8%!
Precyzyjny i efektywny dobór mediów pod kątem:
* budowy zasięgu (ogólnopolska kampania radiowa i prasowa)
* kontekstu (reklamy w prasie przy artykułach dot. dolegliwości pęcherza moczowego, artykuły natywne w Internecie, dedykowane audycje poradnikowe w radiu)
* “odmłodzenia” wizerunku marki (prasa lifestyle’owa, online, mobile, social media, kobiecy event na
Dzień Matki)
Celem ogólnopolskiej kampanii Uroseptu było odzyskanie pozycji lidera w kategorii produktów na dolegliwości związane z pęcherzem moczowym m.in. poprzez pozyskanie nowych konsumentek, “odmłodzenie” marki oraz wykorzystanie nowych platform i sposobów komunikacji.
Największym wyzwaniem było osiągnięcie tych celów przy stosunkowo niewielkim budżecie i wobec wysokich inwestycji w media marek konkurencyjnych.
Kampania była skierowana do kobiet powyżej 18 roku życia, narażonych na infekcje pęcherza moczowego z racji podejmowanych aktywności i prowadzonego trybu życia.
Za realizację kampanii w mediach odpowiadał dom mediowy PRO Media House, który pozyskał budżet w wyniku przetargu. Koncepcję kreatywną opracowała agencja Good Morning Design.
Poznańskie Zakłady Zielarskie Herbapol należą do jednych z najstarszych i najbardziej cenionych przedsiębiorstw zielarskich w Polsce. Od 150 lat produkują najwyższej jakości produkty lecznicze, suplementy diety i kosmetyki, ciesząc się wysokim zaufaniem klientów.