Polski Fundusz Rozwoju uczy Polaków oszczędzać w kampanii PPK

Ruszyła nowa kampania programu Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).
Za prowadzenie PPK w Polsce odpowiada Polski Fundusz Rozwoju oraz jego spółka zależna PFR Portal PPK. Przetarg na obsługę kampanii PPK w części skierowanej dla pracowników wygrała firma Demo Effective Launching, za media odpowiada dom mediowy PRO Media House.

Kampania będzie prowadzona w telewizji, radiu oraz internecie. Działania online obejmą kanały VOD (gdzie emitowany będzie również wykonany w stylistyce pop-art spot skierowany do młodzieży), kampanię display oraz AdWords.  Demo zaproponowało również cykl filmów szkoleniowych tzw. PPK Ekspres, gdzie w 5 odcinkach omówione zostaną najważniejsze aspekty PPK oraz przedstawione będą odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Ich celem jest edukacja, bo – jak wynika z przeprowadzonych analiz – pracownicy, którzy uczestniczą w szkoleniach dot. PPK, chętniej pozostają w programie.

– Uświadamiamy Polakom, że warto oszczędzać i warto zadbać o swoją przyszłość – mówi Maciej Buczkowski, menadżer departamentu komunikacji PFR, odpowiedzialny za projekt z ramienia reklamodawcy. – Kampanię informacyjną opieramy na dwóch filarach. Po pierwsze: chcemy przekazać racjonalne argumenty za tym, że system PPK wszystkim się opłaca oraz że środki gromadzone na rachunku  PPK to nasze prywatne pieniądze, których nikt nam nie zabierze i które w łatwy sposób możemy pomnożyć. Po drugie: poruszamy również aspekt emocjonalny, chcemy pokazać, jak bardzo pozytywnie oszczędzanie może wpłynąć na przyszłość ludzi. Zależy nam, aby wywołać refleksję, a nawet dyskusję o oszczędzaniu – dodaje Buczkowski.

– Wyzwaniem w zaplanowaniu mediów do kampanii PPK była bardzo szeroka grupa docelowa oraz wielowątkowość komunikatu. Zastosowaliśmy naszą autorską metodę Cross-Channel, która pozwoliła na połączenie w kilku kanałach wielu różnych linii komunikacyjnych i formatów, skierowanych do różnych grup odbiorców kampanii – mówi Dominika Meinardi z PRO Media House – Mamy nadzieję, że dzięki tym wysiłkom przekaz skuteczne trafi do Polaków, a gdy po kampanii zapytamy ich: „Czy zostają w PPK” – zdecydowana większość odpowie „ja zostaję – bo to są moje dodatkowe pieniądze”.

Agencja Demo wyprodukowała 8 spotów reklamowych, spoty radiowe oraz reklamę skierowaną do Internetu– Bardzo zależało nam na prawdziwości i autentyczności. Sceny z udziałem stolarza były kręcone w prawdziwej stolarni, wnikliwe oko zobaczy nawet gniazdo jaskółek, które naprawdę tam było. Bardzo istotny dla kampanii był production design: scenografia, kostiumy, kolory, klimat, a także plastyka obrazu za którą odpowiadał Bartosz Nalazek, na co dzień pracujący w Los Angeles – zdradza kulisy kampanii Jacek Sadowski.

Zobacz spot:

– To będzie jedna z największych kampanii tego roku, a na pewno najważniejsza. Pierwotną strategię oraz komunikację, wypracowaną jeszcze w roku 2019, musieliśmy dostosować do zaistniałej sytuacji. Nasze rozwiązania strategiczne i rozwiązania kreatywne skupiają się na zbudowaniu zaufania do nowych rozwiązań proponowanych przez państwo. Walczymy z negatywnymi  stereotypami. Liczymy na przełom , a nasz główny cel to: otworzyć społeczeństwo na rozwiązania –  nowe w Polsce, ale sprawdzone na świecie. My wierzymy w PPK – mówi Jacek Sadowski prezes Demo Effective Launching

Pracownicze Plany Kapitałowe zaczęły działać w Polsce w 2019 r. na wzór krajów wysoko rozwiniętych. To system, którego celem jest zapewnienie bezpieczeństwa finansowego każdej grupy społecznej, ale najbardziej grupy, która zarabia najmniej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.