
TOP Kampanie 20-lecia: wielki debiut małego wafelka Horalky/Góralki
W kategorii wafli podium od lat obstawiają liderzy “nie do wygryzienia”: Prince Polo, Princessa i Grześki.
Kiedy w 2008 r. słowacka firma I.D.C. Polonia zgłosiła się do nas w sprawie kampanii nowego wafla “oblewanego obwodowo”, o obco brzmiącej nazwie, nieśmiało liczyliśmy na miejsce w pierwszej dziesiątce. Tymczasem już po dwóch latach konsekwentnych działań mediowych wafelki Horalky zajmowały w swoim segmencie 5 pozycję, a chwilę później wyprzedziły pod względem udziałów rynkowych KitKat’a!
Pierwsze dwie kampanie (wrzesień 2009 i kwiecień 2010) zdecydowaliśmy się zrealizować na outdoorze – idąc pod prąd konkurencji, która wykorzystywała głównie TV, a także podkreślając outdoorowy charakter produktu. Wafelek, który ma czekoladę tylko na brzegach nie roztapia się w torebce czy plecaku, więc można go zabrać ze sobą na każdą wycieczkę.


Druga kampania wprowadzała, nowy smak – orzech laskowy.


Uzyskane w wyniku tych działań wysokie udziały rynkowe marki przełożyły się na większe apetyty marketera, dlatego kolejna kampania objęła już TV – jej celem było wsparcie dystrybucji i kolejny skok w udziałach rynkowych.
Ten cel udało się osiągnąć i po kampanii Horalky wskoczyły na pozycję nr 4, “wygryzając” z niej KitKat’a.
W ciągu 4 lat działań mediowych PRO Media House przyczynił się do niemal 15-krotnego wzrostu udziału marki Horalky w rynku wafli.

W 2012 r. nazwa wafelków została zmieniona na Góralki, ale ich popularność na rynku pozostaje niezmienna.