Inbound marketing – co to takiego?
Inbound marketing, czyli marketing przychodzący polega na podejmowaniu takich działań, które sprawią, że firma zostanie samodzielnie odkryta, odnaleziona przez potencjalnego klienta. Taka forma marketingu zaczyna cieszyć się obecnie coraz większym zainteresowaniem.
Cztery podstawowe filary inbound marketingu to:
? content strony – aby skutecznie zwiększyć liczbę odwiedzin na Twojej stronie internetowej, należy zacząć od stworzenia atrakcyjnego wyglądu strony. Obejmuje to także m.in. kreowanie ciekawych i aktualnych ofert, jak również interesujących treści w mediach społecznościowych czy na blogu. Istotne są również działania SEO wykorzystujące content marketing.
Firmy, które publikują więcej postów na swoich blogach (40-50 miesięcznie zamiast 10-20), odnotowują średnio 45% wzrost ruchu na stronie ?
?❤️? interakcja z marką – jednym ze sposobów, by zaangażowanie przekształciło się w lojalność do marki, jest umożliwienie interaktywnego kontaktu na stronie firmowej i oferowanie produktów i usług tak, by prezentowały się jak najkorzystniej dla kupującego. Takie działania spowodują, że przypadkowy użytkownik sieci internetowej odwiedzający witrynę firmy, ma szansę stać się stałym klientem.
➕ konwersja – tutaj ważną rolę odgrywa pierwszy kontakt potencjalnego klienta z firmą – czyli z jej stroną internetową. Istotne jest, aby była ona tak stworzona w taki sposób, by dodawała wartości firmie i jej ofercie, a także by zawierała konkretne Call to Action.
? mierzenie efektywności – aby zwiększyć liczbę stałych klientów, ważne jest, aby zrozumieć, jakie działania marketingowe są najskuteczniejsze dla produktu lub usługi. Bazując na tej wiedzy, powinno się tworzyć tylko takie kampanie reklamowe, które poprawiają ROI. Tylko w ten sposób można obniżyć koszty i zapewnić stały wzrost sprzedaży.
HubSpot dzieli marketing przychodzący na trzy grupy strategii i zalicza do nich takie narzędzia jak:
? Strategie przyciągające (Attracting Strategies) – Ads, Video, Blogowanie, Social Media, Strategia contentowa
? Strategie angażujące (Engaging Strategies) – Przepływ leadów, Email marketing, Zarządzanie leadami, Boty konwersacyjne, Marketing automation
? Strategię satysfakcjonującą (Delighting Strategies) – Smart content, Email marketing, Konwersacje inbox, Raportowanie atrybucji, Marketing automation
Jeśli chcesz, aby Twoi klienci odwiedzali Twoją witrynę i kupowali Twoje produkty, to przemyślane i regularnie prowadzone działania inbound marketing są do tego doskonałym narzędziem! ?
Źródło: hubspot.com, sprawnymarketing.pl