3 sprytne sposoby na kampanie TV
Planujesz kampanię w mediach i zastanawiasz się, czy wystarczy Ci budżetu na TV?
Zastanawiasz się jak „wycisnąć” z budżetu kampanii TV jak najwięcej GRPsów?
Oto trzy sprytne sposoby, które pozwolą Ci:
- przeprowadzić minimalną sensowną kampanię TV w niewielkim budżecie mediowym,
- zrobić lepszą kampanię TV w większym budżecie.
- Reklamuj się wtedy, kiedy jest taniej.
Ceny reklam w TV różnią się w poszczególnych miesiącach, bo zależą od popytu na czas reklamowy. Najtańsze sezony to lato i początek roku kalendarzowego.
Niższe ceny nie muszą jednak iść w parze z niższą oglądalnością, a w zimie jest wręcz odwrotnie!
Wybierając pod kampanię mniej „oblegane” miesiące, nie tylko oszczędzisz, ale też sprawisz, że twoja reklama będzie bardziej widoczna, bo mniejszy jest szum reklamowy.
2. Doceń siłę stacji tematycznych
Nie upieraj się przy silnej obecności w stacjach głównych – z roku na rok tracą one widzów na rzecz kanałów tematycznych, a utrzymują wysokie ceny. Dzięki sprofilowanym programom „tematyki” lepiej dopasujesz do twojej grupy celowej i kategorii produktu, a także szybko zbudujesz zasięg kampanii i zapłacisz za nią znacznie mniej.
3. Połącz kampanię spotową ze sponsoringiem i uzyskaj efekt synergii!
Dzięki kampanii spotowej dotrzesz szeroko z pełnym przekazem o produkcie i marce.
Przez tańszy sponsoring powiążesz swój produkt z contentem, na którym ci zależy i „ogrzejesz” markę emocjami, jakie towarzyszą widzom przy oglądaniu danego programu. Jeśli sprzedajesz ekologiczną oliwę, dlaczego nie pokazać jej marki przy programie o zdrowym stylu życia lub kulinariach?
Last but not least: Stosując mix spoty & sponsoring zoptymalizujesz także koszt dotarcia do swojej grupy docelowej.
I jeszcze na koniec: X-Factor, który zrobi magię:
„Doważ” tą część grupy docelowej, na której najbardziej ci zależy.
Telewizja to medium masowe, a opcje definiowania grup docelowych kampanii są w tym medium mocno ograniczone. Chyba, że wiesz o możliwości „doważenia” wybranej płci lub dodania magicznego parametru „RFP”, dzięki któremu zintensyfikujesz dotarcie do decydentów zakupowych.
Brzmi tajemniczo? Skorzystaj z naszej supermocy w postaci #PROspect Thinking i dotrzyj do konsumentów, którzy są naprawdę zainteresowani twoim produktem lub usługą.
Reklama telewizyjna ciągle ma moc – może zwiększyć świadomość marki i napędzić sprzedaż. Wykorzystaj powyższe triki i spraw, aby Twoja kampania TV nie zginęła w GRPs’owym gąszczu.