klienci-promedia

2018-10-29  

Poznaj 5 mediów, które musisz uwzględnić w media-planie na 2019

Planujesz budżet mediowy na 2019?

Oto 5 mediów MUST TRY, które powinieneś uwzględnić w swoim budżecie mediowym na 2019 rok!

TV

Zaskoczony? Niesłusznie, bo telewizja jako medium reklamowe ma się w Polsce wciąż bardzo dobrze. Nic dziwnego. 92% Polaków ogląda TV, a bez telewizora funkcjonuje jedynie 3,3% gospodarstw domowych. Pomimo zachodzących zmian telewizja pozostanie w perspektywie najbliższych 5 lat najistotniejszym medium umożliwiającym reklamodawcom docieranie do potencjalnych klientów.


Wprawdzie w skali globalnej w 2017 r. wydatki na reklamę internetową przewyższyły już wielkość rynku reklamy telewizyjnej, ale w Polsce zrównanie tych segmentów przewidywane jest dopiero na rok 2020, czyli ponad 10 lat po przełamaniu trendu np. w Wielkiej Brytanii. Tymczasem w bieżącym roku przewidywany udział internetu w łącznych wydatkach reklamowych netto w Polsce wyniesie 27%, zaś w przyszłym będzie to 30%.

Jeśli zastanawiasz się, czy telewizja to medium, które powinno pojawić się w Twoim budżecie mediowym na 2019 ze względu na wysoki próg wejścia lub ograniczone możliwości targetowania, koniecznie wypróbuj VOD albo TV w wersji “PROspect Thinking”,
a skutecznie obalimy te mity i dopasujemy plan kampanii TV do Twoich potrzeb i budżetu.


MOBILE

No tak, to medium musiało się znaleźć w tym zestawieniu 
W przeciwieństwie do pozycji nr 1 przy tej nie jesteś zaskoczony, bo pewnie tak jak my i 83% “millenialsów” śpisz ze swoim telefonem i patrzysz na jego ekran średnio 40 razy dziennie.

Jeśli jednak tak jak większość marketerów zastanawiasz się, w jakiej formie najlepiej wykorzystać ten kanał do swoich potrzeb, wykorzystaj  chatboty, które wchodzą w interakcję z klientem stając się dla niego kanałem informacyjnym i help deskiem w jednym, a dla Ciebie narzędziem wspierającym sprzedaż.


Tym bardziej, że chatboty nie są już bezmyślnymi awatarami posługującymi się sztucznym i “koślawym” językiem – potrafią “same” wymyślać adekwatne do sytuacji historie i rozwiązywać nawet złożone problemy konsumentów. Dobrze zaprogramowane potrafią “skrócić dystans” i zwracać się do konsumenta w sposób spersonalizowany dużo szybciej niż najbardziej doświadczony sprzedawca.


Facebook odnotowuje już ponad 100 tys. aktywnych botów miesięcznie, więc warto wprowadzić do tego grona swojego “cyber-handlowca”!


PRASA CYFROWA


Dla polskiego rynku reklamy prasowej w wydaniach elektronicznych spodziewamy się rok do roku wzrostu z 14 do 21 mln dolarów. Warto podkreślić, że to wciąż niewiele w porównaniu z prognozami dla krajów Europy Zachodniej – rynki Wielkiej Brytanii i Niemiec już są warte odpowiednio 583 i 423 mln dolarów.


Liczba Polaków deklarujących regularne czytanie internetowych wydań tytułów
prasowych z roku na rok się powiększa, powstają też nowe platformy agregujące content prasowy oraz umożliwiające precyzyjne targetowanie reklamy wg tematów, autorów czy opcji politycznej artykułów, które w ostatnim czasie czytał czytelnik.

Prasa cyfrowa może być świetną (i niedrogą) alternatywą łączącą zalety reklamy w prasie tradycyjnej (kontekstowość, wiarygodność i jakość treści) oraz reklamy online (precyzja targetowania, rozliczenie za efekt). 


CONTENT MARKETING


Reklama natywna idealnie wpisuje się w trend “user first” – potencjalny konsument nie korzysta z mediów dla reklam, tylko dla treści – dajmy mu zatem to, czego szuka i wplećmy informacje o Twoich produktach czy usługach w wartościowy przekaz rozrywkowy lub informacyjny. To doskonały “patent” na kampanię w każdym medium – telewizji, radiu, prasie, internecie, a także na outdoorze (patrz poniżej).


Reklama natywna wpasowuje się w treść medium nie tylko formatem, ale także językiem, sposobem przekazu, key visualem czy sposobem prowadzenia narracji, dzięki czemu odbierana jest jako wartościowa treść, a nie jak nachalna reklama.


OUTDOOR

Wprawdzie na skutek wprowadzenia tzw. ustawy krajobrazowej i porządkowania przestrzeni miejskiej liczba standardowych nośników Out of Home się kurczy, ale outdoor – jedyne do tej pory stricte reklamowe medium – zmienia oblicze dzięki cyfryzacji.
Na nośnikach Digital Out of Home (w skrócie DOOH) oprócz przekazu reklamowego można teraz wyświetlać aktualny czas, prognozę pogody, komunikaty miejskie, a nawet newsy.


Niestandardowe możliwości obejmują wyświetlanie aktualnych ofert specjalnych, relacji na żywo, odliczania do początku czy końca promocji. Dzięki tak atrakcyjnemu “contentowi” kontakt z reklamą do tej pory szacowany na 2-3 sekundy wydłuża się, a każdy layout może też zyskać “czwarty” wymiar i wejść w kontakt z odbiorcą w czasie rzeczywistym dzięki personalizacji czy interakcji. 

Rośnie także liczba “super light TV users”, którzy jednocześnie stronią od innych mediów elektronicznych, więc outdoor jest dla nich optymalnym kanałem.

Źródła:
Raport: “Przyszłość telewizji: czynniki zmian”  Infuture Hatalska Foresight Institute, 2017
Raport: “Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce”, IAB Polska, 2016-2017
Raport: “Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2016-2020”, PwC
Badanie: “Global Mobile Consumer Trend”
Raport: “Social Media Marketing Trends 2018”, www.smartinsights.com
Badanie: “GemiusAdReal” marzec 2018
wnioski i materiały własne

Udostępnij:
klienci-promedia