klienci-promedia

2018-07-17  

Planowanie mediów – podstawy

Skuteczna kampania reklamowa? Pomysł nie wystarczy. Aby działania marketingowe zakończyły się sukcesem, należy mieć dobry plan na dotarcie co grupy potencjalnych klientów. Planowanie mediów wymaga od nas pociągania za różne sznurki, jednak zanim to nastąpi, musimy mieć wiedzę – twarde i miękkie dane, które wykorzystamy na Twoją korzyść.

Pierwsze (i najważniejsze), co chcemy od Ciebie usłyszeć, to “Tak, jesteśmy gotowi na kampanię i mamy budżet, który chcemy na nią przeznaczyć!” W tym momencie wiemy, na jakim etapie jesteś i co zrobić, by ruszyć do przodu. Zabieramy się za przygotowanie planu mediowego, korzystając z licznych informacji dotyczących Twojej firmy i celów, jakie chcesz osiągnąć. Na tej podstawie przygotowujemy strategię, która następnie posłuży nam do opracowania szczegółowego planu, kosztorysu kampanii oraz zleceń dla mediów.

Najważniejsze jest określenie:

  • celu kampanii – oczekujemy, że przedstawisz nam cel wyjściowy, który następnie przekujemy na cel konkretny. W ten sposób będziemy mogli jasno sprecyzować efekty naszych działań oraz moment, w którym zostaną osiągnięte.
  • grupy docelowej – niemożliwe jest dotarcie do wszystkich, dlatego dobór odbiorców powinien zostać poprzedzony badaniami rynku. Proponujemy stworzenie grupy PROspect – takiej, w której znajdzie się klient skrojony na miarę Twojej marki.
  • budżetu mediowego – nie każda droga komunikacji będzie dla Ciebie korzystna. To, że dysponujesz sporym budżetem nie oznacza, że masz inwestować we wszystkie kanały, tak samo jak wybór Internetu wcale nie musi okazać się najtańszym rozwiązaniem. Dążymy do tego, aby przygotować optymalny kosztorys pozwalający na podjęcie kroków, którymi dotrzemy do grupy PROspect.
  • kanałów komunikacji – które z nich będą najlepsze? Zastanawiamy się nad wykorzystaniem tradycyjnej drogi przekazu (ulotki, plakaty), przez sprawdzone już media (TV, prasę, radio), po te najnowsze i najchętniej stosowane (Internet). Nie rezygnujemy przy tym z działań outdoorowych, które mają na celu dotarcie do odbiorcy w niekonwencjonalny, ale bardziej angażujący sposób.
Udostępnij:
klienci-promedia