Press room

2018-04-30 Dla kogo dom mediowy

Dostałam niedawno takiego maila:


"Witam, Chciałabym poprosić o rekomendację mediów, czego Państwo potrzebują aby przygotować ofertę? Wystarczy grupa docelowa czy bardziej szczegółowe informacje?"

Sposobów na wydanie budżetu na kampanię reklamową jest wiele. Na to, aby wydać go skutecznie, o wiele mniej. Ale spektrum możliwości jest wciąż szerokie. Dom mediowy, dzięki obejmowaniu wzrokiem całości krajobrazu mediowego, widzi okazje i szanse dotarcia do Twoich najcenniejszych klientów ("PROspectów"), o których istnieniu możesz nie mieć pojęcia.

Nie wystarczy grupa docelowa

Nie, nie wystarczy grupa docelowa. Dom mediowy nie ma magicznej maszynki (choć na pewno wygodnie byłoby ją mieć), która "wypluje" stosowny media-plan po wprowadzeniu płci, wieku, miejsca zamieszkania i dochodów grupy docelowej. Nie ma dziś produktów, które w grupie "kobiety 35-55 lat, z miast powyżej 100 tys. i dochodach pow. 3,5 tys. zł" kupiłyby wszystkie panie o takich parametrach. Bo każda z tych pań jest inna, każda ma nieco inny rytm dnia, inne potrzeby, doświadczenia, poglądy, wrażliwość estetyczną, etyczną itp. I nawet, jeśli w tej ogromnej grupie stworzymy podgrupy, zwane segmentami, to wciąż dotarcie do całego segmentu będzie dużym wyzwaniem.

Dlaczego? A no dlatego, że mamy w Polsce ponad 300 tytułów prasowych, ponad 300 stacji radiowych i ponad 200 polskojęzycznych stacji telewizyjnych, 73 tysiące nośników outdoorowych, setki ambientów, miliony witryn internetowych, tysiące sieci agregujących te witryny, kilkudziesięciu dostawców rozwiązań online. I ciągle pojawiają się nowe. Samodzielny (i trafny!) wybór z takiej mnogości rozwiązań i opcji kilku, które zmieszczą się w budżecie, jest niezwykłą sztuką.

Dylematy mediowe

Spójrzmy na kilka mediów i zastanówmy się nad ich użyciem w kampanii.

Kampania w RADIU. Niby proste. Wystarczy ustalić termin i budżet, obdzwonić biura reklamy, poprosić o oferty i wybrać tą, która będzie zawierała najwięcej emisji. Ale czy ich ilość przełoży się na zasięg wśród osób, które mogą kupić mój produkt? I jak porównać emisje w drive-time z emisjami w weekendy? A co to jest w ogóle ten "drive time"? I czy na pewno radio? Oj, przydałby się dom mediowy.


Kampania na OUTDOORZE. Niby jeszcze prostsze. Wystarczy ustalić termin i budżet, obdzwonić biura reklamy, poprosić o oferty i wybrać tą, która będzie zawierała najwięcej nośników. Ale jak przymierzyć citylight do 5x2? Czy lepiej wybrać pakiet nośników czy pojedyncze? A może jest jakaś tańsza i lepsza alternatywa dotarcia do potencjalnych klientów, jak siatki czy mobile? Naprawdę fajnie by było zadzwonić do kogoś, kto by dobrze doradził.


Kampania PRASOWA. Pestka. Wydawnictwa same dzwonią, handlowcy oferują bartery i PRy. Nad tym, które wybrać tytuły, szkoda się rozwodzić, przecież widać, gdzie chodzi konkurencja i co czytają ludzie w metrze. A przecież wysłanie gotowej do druku reklamy to pikuś, od tego mam grafika i DTP. Fakt, że fajnie by było, gdyby ktoś inny pilnował tych terminów. A może jakiś tytuł byłby tańszy i bardziej zasięgowy? Niestety, nie stać nas na zapłacenie za to prowizji.

TELEWIZJA i INTERNET - tu trzeba specjalisty, nie ma jak przeliczyć GRPsów, a i do panelu AdWords jakoś nie ma serca. Niech ktoś inny zrobi tą czarną robotę.

Dom mediowy jako doradca

No bo marketer, który ma na głowie inne elementy kampanii, a także promocji swojej marki poza mediami, najzwyczajniej w świecie nie ma na to czasu.
A powinien go mieć na inne rzeczy, których "nie ogarnie" dom mediowy. Na przykład na odpowiedź na najtrudniejsze pytanie, jakie od ponad 13 lat zadaję klientom: Jaki jest cel planowanej przez Państwa kampanii?

I najczęstsza odpowiedź, jaka kryje się między wierszami, a dokładnie rzecz ujmując, między wyrażonymi prozą celami typu "chcemy zwiększyć świadomość naszej marki", "wypromować nasz fanpage", "sprowadzić ruch na www" to: chcemy wydać nasz budżet. I nie pytajcie dlaczego, tylko powiedzcie jak. A dom mediowy jest właśnie od tego, żeby zapytać: DLACZEGO robisz kampanię?
Do kogo chcesz dotrzeć? Ile sprzedać? W jakim czasie? Dopiero na tej podstawie można świadomie formułować rekomendacje do mediaplanu.

Dom mediowy PRO Media House

W naszej firmie, która pod jednym dachem łączy consulting marketingowy, agencję reklamową i dom mediowy, media plannerzy i stratedzy mediowi są angażowani na każdym etapie pracy nad strategią nowego produktu czy marki. Dlaczego? Bo dziś mniejszą sztuką jest coś wyprodukować i opakować, a wielką sztuką jest dotrzeć do tych, którzy to coś kupią. I tworząc produkt oraz markę od początku powinniśmy być świadomi tego ostatniego i najważniejszego ogniwa w całym procesie sprzedaży - potencjalnego klienta, które w PRO Media House nazywamy "PROspectem". Od początku pracy nad nowym produktem, marką czy kampanią konfrontujemy się z pytaniem, kto zechce kupić ten produkt, ile takich osób jest, za jaką cenę go kupią, ile w związku z tym możemy przeznaczyć na dotarcie do jednego "PROspecta" i jak to zrobić jak najtaniej.


I to w skrócie definicja roli domu mediowego w dzisiejszych czasach. Dobrego domu mediowego. Czy na pewno stać Cię na to, żeby przeoczyć okazję na skuteczne dotarcie do Twojego PROspecta?


Dominika Meinardi, CEO domu mediowego PRO Media House

Dom Mediowy PRO Media House

ul. Flisacka 3a/2, 30-114 Kraków

Dział mediów

tel. +48 12 622 70 62
fax. +48 12 427 01 31




Oferty reklamowe od mediów:
mediaoferty@promediahouse.pl

Dział współpracy z klientami

tel. +48 12 622 70 62
fax. +48 12 427 01 31


Dominika Meinardi
CEO

dominika.meinardi@promediahouse.pl

50.0522684,19.917154200000027,13

PROspect THINKING

Namierzamy Twoich

najcenniejszych klientów

  • Dzięki innowacyjnemu spojrzeniu znajdujemy
    parametry grupy docelowej kluczowe dla powodzenia kampanii
  • Precyzyjnie definiujemy "PROspekta" - Twojego najcenniejszego klienta
  • Korzystamy z przepływu know-how - jako część
    Grupy Sadowski, oferującej pod jednym dachem usługi mediowe,
    consultingowe i kreatywne  
PROSPECT SCANNING - Namierzamy

PROspect THINKING

Namierzamy Twoich

najcenniejszych klientów

  • Dzięki innowacyjnemu spojrzeniu znajdujemy
    parametry grupy docelowej kluczowe dla powodzenia kampanii
  • Precyzyjnie definiujemy "PROspekta" - Twojego najcenniejszego klienta
  • Korzystamy z przepływu know-how - jako część
    Grupy Sadowski, oferującej pod jednym dachem usługi mediowe,
    consultingowe i kreatywne  
PROSPECT HUNTING - Docieramy

PROspect THINKING

Skutecznie docieramy do Twoich

najcenniejszych klientów

  • Mamy 12-letnie doświadczenie w realizacji kampanii 
    we wszystkich rodzajach mediów i nośników OFFLINE i ONLINE
  • Nasze kampanie są skuteczne - świadczą o tym dane sprzedażowe
    oraz referencje naszych Klientów.
  • Opracowaliśmy autorskie narzędzia SMART
    - sprytne rozwiązania dla kampanii online
  • Na co dzień śledzimy nowe narzędzia, trendy i rozwiązania mediowe
PROSPECT SHOOTING - Pozyskujemy

PROspect THINKING

Realizujemy kampanie skierowane

do Twoich najcenniejszych klientów

  • Realizujemy duże kampanie - oferujemy
    konkurencyjne ceny zakupu mediów
  • Od lat zajmujemy czołowe miejsce w rankingu domów
    mediowych "Media & Marketing Polska" w kategoriach
    dot. planowania i zakupu mediów. Sprawdź wyniki raportów
  • Oferujemy doskonały serwis i komfort współpracy
Media: Branża:
Case study
Makaron Tradycyjny z Ludwina
Klient: Pol-Mak
Makaron Tradycyjny z Ludwina
Starpak - Supermocni
Klient: Starpak
Starpak - Supermocni
Cholester - cholesterol na dobrym poziomie
Klient: Gardenpharm
Cholester - cholesterol na dobrym poziomie
Świeże pieczywo rano i po południu
Klient: Żabka Polska
Świeże pieczywo rano i po południu
Infiniti. INSPIRED PERFORMANCE
Klient: Polska Grupa Dealerów
Marka: Infiniti
Infiniti. INSPIRED PERFORMANCE
Converse dodaje kolor
Klient: Amer Sport
Marka: Converse
Converse dodaje kolor
HORALKY - Smak po brzegi
Klient: I.D.C. Polonia
Marka: Horalky
HORALKY - Smak po brzegi
Ray Ban - Twój Styl, Twoje Okulary
Klient: Luxottica Polska
Marka: Ray Ban
Ray Ban - Twój Styl, Twoje Okulary
Wprost - to, co najważniejsze w tygodniu
Klient: WPROST
Wprost - to, co najważniejsze w tygodniu
Verbena - sięgnij do torebki
Klient: I.D.C. Polonia
Verbena - sięgnij do torebki
Converse SHOES vs. SNEAKERS
Klient: Amer Sport
Marka: Converse
Converse SHOES vs. SNEAKERS
„Żabka – blisko, szybko, wygodnie”
Klient: Żabka Polska
„Żabka – blisko, szybko, wygodnie”
Para przesłania Ci świat? Soczewki Optifog, rozwiązanie na zaparowanie
Klient: Essilor Polonia
Marka: Optifog
Para przesłania Ci świat? Soczewki Optifog, rozwiązanie na zaparowanie
Majonez Kielecki Nasz Najlepszy
Klient: Wytwórcza Spółdzielnia Pracy "SPOŁEM"
Marka: Majonez Kielecki
Majonez Kielecki Nasz Najlepszy
Filmowy pościg lata Cinema City
Klient: Cinema City Poland
Filmowy pościg  lata Cinema City
Podkarpackie. Rozwija się po naszej myśli
Klient: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
Podkarpackie. Rozwija się po naszej myśli
Never stop exploring
Klient: INTERSPORT Polska
Never stop exploring
Żyrafa, żyrafa, bałwanek
Klient: Eniro Polska
Żyrafa, żyrafa, bałwanek
Osiedle Europejskie. Osiedle z wizją
Klient: Novo Maar
Marka: Osiedle Europejskie
Osiedle Europejskie. Osiedle z wizją
UniFundusze. Klikasz - inwestujesz
Klient: Union Investment TFI
UniFundusze. Klikasz - inwestujesz
Pomoc w intymnej sprawie
Klient: LaciBios femina (ASA)
Pomoc w intymnej sprawie

Nagrody

Referencje

  • Pol-Mak
  • Amer Sport
  • Union Investment TFI
  • Cinema City Poland
  • Essilor Polonia

Sprawdź nasze referencje

Klienci Klienci

  • Pol-Mak
  • Gardenpharm
  • Amer Sport
  • Starpak
  • Żabka Polska
  • Polska Grupa Dealerów
  • John Deere Polska
  • Union Investment TFI
  • Cinema City Poland
  • Essilor Polonia
  • I.D.C. Polonia

Pełna lista klientów

w naszej ofercie

TV - ponad 100 polskojęzycznych kanałów telewizyjnych

PRASA - ponad 5.500 tytułów prasowych

OUTDOOR - ponad 100 tys. nośników outdoorowych

RADIO - 230 stacji radiowych

Ładowanie..

Ładowanie proszę czekać...