Press room

2017-12-11 Poznaj 5 mediów, które musisz uwzględnić w media-planie na 2018

Planujesz budżet mediowy na 2018?
Pamiętaj, że rok 2018 będzie wyglądał zupełnie inaczej niż wszystkie poprzednie lata.
Oto 5 mediów MUST TRY, które powinieneś uwzględnić w swoim budżecie mediowym na 2018 rok!

TV
Zaskoczony? Niesłusznie, bo telewizja jako medium reklamowe ma się w Polsce wciąż bardzo dobrze. Nic dziwnego. 92% Polaków ogląda TV, a bez telewizora funkcjonuje jedynie 3,3% gospodarstw domowych. Pomimo zachodzących zmian telewizja pozostanie w perspektywie najbliższych 5 lat najistotniejszym medium umożliwiającym reklamodawcom docieranie do potencjalnych klientów.


Wprawdzie w skali globalnej w 2017 r. wydatki na reklamę internetową po raz pierwszy przewyższą wielkość rynku reklamy telewizyjnej, ale w Polsce zrównanie tych segmentów przewidywane jest dopiero na rok 2020, czyli ponad 10 lat po przełamaniu trendu np. w Wielkiej Brytanii. Tymczasem w bieżącym roku przewidywany udział internetu w łącznych wydatkach reklamowych netto w Polsce wyniesie 27%, zaś w przyszłym będzie to 30%.

Jeśli zastanawiasz się, czy telewizja to medium, które powinno pojawić się w Twoim budżecie mediowym na 2018 ze względu na wysoki próg wejścia lub ograniczone możliwości targetowania, koniecznie wypróbuj VOD albo TV w wersji "PROspect Thinking", a skutecznie obalimy te mity i dopasujemy listę spotów do potrzeb Twojej kampanii.


MOBILE

No tak, to medium musiało się znaleźć w tym zestawieniu 
W przeciwieństwie do pozycji nr 1 przy tej nie jesteś zaskoczony, bo pewnie tak jak my i 83% "millenialsów" śpisz ze swoim telefonem i patrzysz na jego ekran średnio 40 razy dziennie.

Jeśli jednak tak jak większość marketerów zastanawiasz się, w jakiej formie najlepiej wykorzystać ten kanał do swoich potrzeb, wykorzystaj  chatboty, które wchodzą w interakcję z klientem stając się dla niego kanałem informacyjnym i help deskiem w jednym, a dla Ciebie narzędziem wspierającym sprzedaż.


Tym bardziej, że chatboty nie są już bezmyślnymi awatarami posługującymi się sztucznym i "koślawym" językiem - potrafią "same" wymyślać adekwatne do sytuacji historie i rozwiązywać nawet złożone problemy konsumentów. Dobrze zaprogramowane potrafią "skrócić dystans" i zwracać się do konsumenta w sposób spersonalizowany dużo szybciej niż najbardziej doświadczony sprzedawca.


Facebook odnotowuje obecnie ok. 100 tys. aktywnych botów miesięcznie, więc warto wprowadzić do tego grona swojego "cyber-handlowca"!


PRASA CYFROWA


Dla polskiego rynku reklamy prasowej w wydaniach elektronicznych spodziewamy się rok do roku wzrostu z 14 do 21 mln dolarów. Warto podkreślić, że to wciąż niewiele w porównaniu z prognozami dla krajów Europy Zachodniej - rynki Wielkiej Brytanii i Niemiec już są warte odpowiednio 583 i 423 mln dolarów.


Liczba Polaków deklarujących regularne czytanie internetowych wydań tytułów
prasowych z roku na rok się powiększa, powstają też nowe platformy agregujące content prasowy oraz umożliwiające precyzyjne targetowanie reklamy wg tematów, autorów czy opcji politycznej artykułów, które w ostatnim czasie czytał czytelnik.

Prasa cyfrowa może być świetną (i niedrogą) alternatywą łączącą zalety reklamy w prasie tradycyjnej (kontekstowość, wiarygodność i jakość treści) oraz reklamy online (precyzja targetowania, rozliczenie za efekt). 


CONTENT MARKETING


Reklama natywna idealnie wpisuje się w trend "user first" - potencjalny konsument nie korzysta z mediów dla reklam, tylko dla treści - dajmy mu zatem to, czego szuka i wplećmy informacje o Twoich produktach czy usługach w wartościowy przekaz rozrywkowy lub informacyjny. To doskonały "patent" na kampanię w każdym medium - telewizji, radiu, prasie, internecie, a także na outdoorze (patrz pkt. 5).


Reklama natywna wpasowuje się w treść medium nie tylko formatem, ale także językiem, sposobem przekazu, key visualem czy sposobem prowadzenia narracji, dzięki czemu odbierana jest jako wartościowa treść, a nie jak nachalna reklama.


OUTDOOR


Wprawdzie na skutek wprowadzenia tzw. ustawy krajobrazowej i porządkowania przestrzeni miejskiej liczba standardowych nośników Out of Home się kurczy, ale outdoor - jedyne do tej pory stricte reklamowe medium - zmienia oblicze dzięki cyfryzacji.
Na nośnikach Digital Out of Home (w skrócie DOOH) oprócz przekazu reklamowego można teraz wyświetlać aktualny czas, prognozę pogody, komunikaty miejskie, a nawet newsy.


Niestandardowe możliwości obejmują wyświetlanie aktualnych ofert specjalnych, relacji na żywo, odliczania do początku czy końca promocji. Dzięki tak atrakcyjnemu "contentowi" kontakt z reklamą do tej pory szacowany na 2-3 sekundy wydłuża się, a każdy layout może też zyskać "czwarty" wymiar i wejść w kontakt z odbiorcą w czasie rzeczywistym dzięki personalizacji czy interakcji. 



Źródła:
Raport: "Przyszłość telewizji: czynniki zmian"  Infuture Hatalska Foresight Institute, 2017
Raport: "Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce", IAB Polska, 2016-2017
Raport: "Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2016-2020", PwC
Badanie: "Global Mobile Consumer Trend"
Raport: "Social Media Marketing Trends 2018", www.smartinsights.com
wnioski i materiały własne

Dom Mediowy PRO Media House

ul. Flisacka 3a/2, 30-114 Kraków

Dział mediów

tel. +48 12 422 65 48
fax.




Oferty reklamowe od mediów:
mediaoferty@promediahouse.pl

Dział współpracy z klientami

tel. +48 12 422 65 48
fax.


Dominika Meinardi
CEO

dominika.meinardi@promediahouse.pl

50.0522684,19.917154200000027,13

PROspect THINKING

Namierzamy Twoich

najcenniejszych klientów

  • Dzięki innowacyjnemu spojrzeniu znajdujemy
    parametry grupy docelowej kluczowe dla powodzenia kampanii
  • Precyzyjnie definiujemy "PROspekta" - Twojego najcenniejszego klienta
  • Korzystamy z przepływu know-how - jako część
    Grupy Sadowski, oferującej pod jednym dachem usługi mediowe,
    consultingowe i kreatywne  
PROSPECT SCANNING - Namierzamy

PROspect THINKING

Namierzamy Twoich

najcenniejszych klientów

  • Dzięki innowacyjnemu spojrzeniu znajdujemy
    parametry grupy docelowej kluczowe dla powodzenia kampanii
  • Precyzyjnie definiujemy "PROspekta" - Twojego najcenniejszego klienta
  • Korzystamy z przepływu know-how - jako część
    Grupy Sadowski, oferującej pod jednym dachem usługi mediowe,
    consultingowe i kreatywne  
PROSPECT HUNTING - Docieramy

PROspect THINKING

Skutecznie docieramy do Twoich

najcenniejszych klientów

  • Mamy 12-letnie doświadczenie w realizacji kampanii 
    we wszystkich rodzajach mediów i nośników OFFLINE i ONLINE
  • Nasze kampanie są skuteczne - świadczą o tym dane sprzedażowe
    oraz referencje naszych Klientów.
  • Opracowaliśmy autorskie narzędzia SMART
    - sprytne rozwiązania dla kampanii online
  • Na co dzień śledzimy nowe narzędzia, trendy i rozwiązania mediowe
PROSPECT SHOOTING - Pozyskujemy

PROspect THINKING

Realizujemy kampanie skierowane

do Twoich najcenniejszych klientów

  • Realizujemy duże kampanie - oferujemy
    konkurencyjne ceny zakupu mediów
  • Od lat zajmujemy czołowe miejsce w rankingu domów
    mediowych "Media & Marketing Polska" w kategoriach
    dot. planowania i zakupu mediów. Sprawdź wyniki raportów
  • Oferujemy doskonały serwis i komfort współpracy
Media: Branża:
Case study
Segafredo Selezione – Empower the greatness
Klient: Segafredo Zanetti Poland
Segafredo Selezione – Empower the greatness
Makaron Tradycyjny z Ludwina
Klient: Pol-Mak
Makaron Tradycyjny z Ludwina
Starpak - Supermocni
Klient: Starpak
Starpak - Supermocni
Cholester - cholesterol na dobrym poziomie
Klient: Gardenpharm
Cholester - cholesterol na dobrym poziomie
Świeże pieczywo rano i po południu
Klient: Żabka Polska
Świeże pieczywo rano i po południu
Infiniti. INSPIRED PERFORMANCE
Klient: Polska Grupa Dealerów
Marka: Infiniti
Infiniti. INSPIRED PERFORMANCE
Converse dodaje kolor
Klient: Amer Sport
Marka: Converse
Converse dodaje kolor
HORALKY - Smak po brzegi
Klient: I.D.C. Polonia
Marka: Horalky
HORALKY - Smak po brzegi
Ray Ban - Twój Styl, Twoje Okulary
Klient: Luxottica Polska
Marka: Ray Ban
Ray Ban - Twój Styl, Twoje Okulary
Wprost - to, co najważniejsze w tygodniu
Klient: WPROST
Wprost - to, co najważniejsze w tygodniu
Verbena - sięgnij do torebki
Klient: I.D.C. Polonia
Verbena - sięgnij do torebki
Converse SHOES vs. SNEAKERS
Klient: Amer Sport
Marka: Converse
Converse SHOES vs. SNEAKERS
„Żabka – blisko, szybko, wygodnie”
Klient: Żabka Polska
„Żabka – blisko, szybko, wygodnie”
Para przesłania Ci świat? Soczewki Optifog, rozwiązanie na zaparowanie
Klient: Essilor Polonia
Marka: Optifog
Para przesłania Ci świat? Soczewki Optifog, rozwiązanie na zaparowanie
Majonez Kielecki Nasz Najlepszy
Klient: Wytwórcza Spółdzielnia Pracy "SPOŁEM"
Marka: Majonez Kielecki
Majonez Kielecki Nasz Najlepszy
Filmowy pościg lata Cinema City
Klient: Cinema City Poland
Filmowy pościg  lata Cinema City
Podkarpackie. Rozwija się po naszej myśli
Klient: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
Podkarpackie. Rozwija się po naszej myśli
Never stop exploring
Klient: INTERSPORT Polska
Never stop exploring
Żyrafa, żyrafa, bałwanek
Klient: Eniro Polska
Żyrafa, żyrafa, bałwanek
Osiedle Europejskie. Osiedle z wizją
Klient: Novo Maar
Marka: Osiedle Europejskie
Osiedle Europejskie. Osiedle z wizją
UniFundusze. Klikasz - inwestujesz
Klient: Union Investment TFI
UniFundusze. Klikasz - inwestujesz
Pomoc w intymnej sprawie
Klient: LaciBios femina (ASA)
Pomoc w intymnej sprawie

Nagrody

Referencje

  • Pol-Mak
  • Amer Sport
  • Union Investment TFI
  • Cinema City Poland
  • Essilor Polonia

Sprawdź nasze referencje

Klienci Klienci

  • Segafredo Zanetti Poland
  • Pol-Mak
  • Gardenpharm
  • Amer Sport
  • Starpak
  • Żabka Polska
  • Polska Grupa Dealerów
  • John Deere Polska
  • Union Investment TFI
  • Cinema City Poland
  • Essilor Polonia

Pełna lista klientów

w naszej ofercie

TV - ponad 100 polskojęzycznych kanałów telewizyjnych

PRASA - ponad 5.500 tytułów prasowych

OUTDOOR - ponad 100 tys. nośników outdoorowych

RADIO - 230 stacji radiowych

Ładowanie..

Ładowanie proszę czekać...