Press room

2018-08-27 Kampania w mediach? Odkrywamy Wasze obawy!

Dom mediowy PRO Media House zdiagnozował największe bariery związane z realizacją kampanii w mediach przez polskie firmy.

Z badania dotyczącego obaw związanych z realizacją kampanii w mediach, przeprowadzonego wśród 114 polskich firm w okresie kwiecień - czerwiec 2018 r. wynika, żenajsilniejszą barierą jest wysoki koszt działań reklamowych- w postaci przekonania, że "kampania w mediach jest za droga" lub obawy, że "mój budżet będzie za mały na tle działań konkurencji".

 Image 001

Zestawienie odpowiedzi na pytanie "Proszę określić na skali od 1 do 5 siłę barier w Pana/Pani firmie związanych z realizacją pierwszej kampanii marketingowej w mediach"

 

Co ciekawe, przekonanie o tym, że kampania w mediach jest droga, najsilniejsze jest wśród firm, które w ogóle nie prowadzą kampanii oraz wśród tych, które prowadzą kampanie mediowe dłużej niż 2 lata.

"Można jednak przypuszczać, że o ile wśród tych pierwszych jest to bardziej stereotyp, o tyle te drugie swoje przekonanie opierają na doświadczeniach i porównaniu zrealizowanych wydatków mediowych z wynikami kampanii" - mówi Dominika Meinardi z domu mediowego PRO Media House, inicjatora badania i akcji "Moja pierwsza kampania mediowa".

Najmniej pesymistycznie na koszty mediów patrzą firmy, które prowadzą kampania krócej niż 2 lata - być może pozytywnie nastawione przez fakt, że udało im się wygospodarować budżet na kampanię, a jednocześnie wciąż wyrabiają sobie opinię na temat efektywności tych wydatków.

 

Pozostałe bariery wymieniane przez respondentów w pytaniach otwartych można podzielić na budżetowe, mentalne, organizacyjne, merytoryczne, formalno-prawne, wynikające ze złych doświadczeń z wcześniejszych kampanii oraz związane ze specyfiką branży (np. ograniczenia w reklamie alkoholu czy prawo farmaceutyczne).

Do najczęściej wymienianych przez respondentów należą: niewystarczający budżet w porównaniu z wysokimi kosztami reklamy, brak oczekiwanych efektów zrealizowanych wcześniej działań, brak wiedzy i umiejętności technicznych, by samemu prowadzić kampanię lub rozliczać z niej agencję.

Do najczęściej wymienianych przeszkód leżących po stronie organizacji należą brak czasu na realizację kampanii w mediach oraz problemy z decyzyjnością zarządu (w tym brak wiary w skuteczność działań reklamowych czy brak gotowości do długofalowych zobowiązań.

- Wyniki tego badania są dla nas bardzo cenne, zwłaszcza, że ponad 35% respondentów to właściciele firm i członkowie zarządów. Ich obawy związane z realizacją kampanii w mediach są więc mniej lub bardziej świadomie przekazywane osobom bezpośrednio odpowiedzialnym za realizację tych działań. Świadczy o tym to, że wielu respondentów jako barierę wskazywało "szefa ze swoimi pomysłami" czy "szefa, który myśli, że wie o marketingu internetowym więcej niż ja", co działa blokująco i jest postrzegane jako ważna bariera - mówi Dominika Meinardi. I deklaruje: "Badanie to dopiero początek. Dzięki niemu wiemy, nad jakimi obiekcjami należy pracować i w jakim kierunku edukować klientów, aby ich obawy związane z kampaniami w mediach były jak najmniejsze. Bo dobrze przemyślana i zrealizowana kampania zawsze przynosi pożądany efekt." 

Image 002Badanie zostało zrealizowane w ramach akcji "Moja pierwsza kampania mediowa", prowadzonej przez dom mediowy PRO Media House. Ankiety w okresie 6 kwietnia - 20 czerwca 2018 wypełniło 114 respondentów.

 Szczegółowy raport z badania można pobrać na stronie:

https://www.pierwszakampania.pl/debiut-mediowy-narzedzia

Dom Mediowy PRO Media House

ul. Flisacka 3a/2, 30-114 Kraków

Dział mediów

tel. +48 12 422 65 48
fax.




Oferty reklamowe od mediów:
mediaoferty@promediahouse.pl

Dział współpracy z klientami

tel. +48 12 422 65 48
fax.


Dominika Meinardi
CEO

dominika.meinardi@promediahouse.pl

50.0522684,19.917154200000027,13

PROspect THINKING

Namierzamy Twoich

najcenniejszych klientów

  • Dzięki innowacyjnemu spojrzeniu znajdujemy
    parametry grupy docelowej kluczowe dla powodzenia kampanii
  • Precyzyjnie definiujemy "PROspekta" - Twojego najcenniejszego klienta
  • Korzystamy z przepływu know-how - jako część
    Grupy Sadowski, oferującej pod jednym dachem usługi mediowe,
    consultingowe i kreatywne  
PROSPECT SCANNING - Namierzamy

PROspect THINKING

Namierzamy Twoich

najcenniejszych klientów

  • Dzięki innowacyjnemu spojrzeniu znajdujemy
    parametry grupy docelowej kluczowe dla powodzenia kampanii
  • Precyzyjnie definiujemy "PROspekta" - Twojego najcenniejszego klienta
  • Korzystamy z przepływu know-how - jako część
    Grupy Sadowski, oferującej pod jednym dachem usługi mediowe,
    consultingowe i kreatywne  
PROSPECT HUNTING - Docieramy

PROspect THINKING

Skutecznie docieramy do Twoich

najcenniejszych klientów

  • Mamy 12-letnie doświadczenie w realizacji kampanii 
    we wszystkich rodzajach mediów i nośników OFFLINE i ONLINE
  • Nasze kampanie są skuteczne - świadczą o tym dane sprzedażowe
    oraz referencje naszych Klientów.
  • Opracowaliśmy autorskie narzędzia SMART
    - sprytne rozwiązania dla kampanii online
  • Na co dzień śledzimy nowe narzędzia, trendy i rozwiązania mediowe
PROSPECT SHOOTING - Pozyskujemy

PROspect THINKING

Realizujemy kampanie skierowane

do Twoich najcenniejszych klientów

  • Realizujemy duże kampanie - oferujemy
    konkurencyjne ceny zakupu mediów
  • Od lat zajmujemy czołowe miejsce w rankingu domów
    mediowych "Media & Marketing Polska" w kategoriach
    dot. planowania i zakupu mediów. Sprawdź wyniki raportów
  • Oferujemy doskonały serwis i komfort współpracy
Media: Branża:
Case study
Segafredo Selezione – Empower the greatness
Klient: Segafredo Zanetti Poland
Segafredo Selezione – Empower the greatness
Makaron Tradycyjny z Ludwina
Klient: Pol-Mak
Makaron Tradycyjny z Ludwina
Starpak - Supermocni
Klient: Starpak
Starpak - Supermocni
Cholester - cholesterol na dobrym poziomie
Klient: Gardenpharm
Cholester - cholesterol na dobrym poziomie
Świeże pieczywo rano i po południu
Klient: Żabka Polska
Świeże pieczywo rano i po południu
Infiniti. INSPIRED PERFORMANCE
Klient: Polska Grupa Dealerów
Marka: Infiniti
Infiniti. INSPIRED PERFORMANCE
Converse dodaje kolor
Klient: Amer Sport
Marka: Converse
Converse dodaje kolor
HORALKY - Smak po brzegi
Klient: I.D.C. Polonia
Marka: Horalky
HORALKY - Smak po brzegi
Ray Ban - Twój Styl, Twoje Okulary
Klient: Luxottica Polska
Marka: Ray Ban
Ray Ban - Twój Styl, Twoje Okulary
Wprost - to, co najważniejsze w tygodniu
Klient: WPROST
Wprost - to, co najważniejsze w tygodniu
Verbena - sięgnij do torebki
Klient: I.D.C. Polonia
Verbena - sięgnij do torebki
Converse SHOES vs. SNEAKERS
Klient: Amer Sport
Marka: Converse
Converse SHOES vs. SNEAKERS
„Żabka – blisko, szybko, wygodnie”
Klient: Żabka Polska
„Żabka – blisko, szybko, wygodnie”
Para przesłania Ci świat? Soczewki Optifog, rozwiązanie na zaparowanie
Klient: Essilor Polonia
Marka: Optifog
Para przesłania Ci świat? Soczewki Optifog, rozwiązanie na zaparowanie
Majonez Kielecki Nasz Najlepszy
Klient: Wytwórcza Spółdzielnia Pracy "SPOŁEM"
Marka: Majonez Kielecki
Majonez Kielecki Nasz Najlepszy
Filmowy pościg lata Cinema City
Klient: Cinema City Poland
Filmowy pościg  lata Cinema City
Podkarpackie. Rozwija się po naszej myśli
Klient: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
Podkarpackie. Rozwija się po naszej myśli
Never stop exploring
Klient: INTERSPORT Polska
Never stop exploring
Żyrafa, żyrafa, bałwanek
Klient: Eniro Polska
Żyrafa, żyrafa, bałwanek
Osiedle Europejskie. Osiedle z wizją
Klient: Novo Maar
Marka: Osiedle Europejskie
Osiedle Europejskie. Osiedle z wizją
UniFundusze. Klikasz - inwestujesz
Klient: Union Investment TFI
UniFundusze. Klikasz - inwestujesz
Pomoc w intymnej sprawie
Klient: LaciBios femina (ASA)
Pomoc w intymnej sprawie

Nagrody

Referencje

  • Pol-Mak
  • Amer Sport
  • Union Investment TFI
  • Cinema City Poland
  • Essilor Polonia

Sprawdź nasze referencje

Klienci Klienci

  • Segafredo Zanetti Poland
  • Pol-Mak
  • Gardenpharm
  • Amer Sport
  • Starpak
  • Żabka Polska
  • Polska Grupa Dealerów
  • John Deere Polska
  • Union Investment TFI
  • Cinema City Poland
  • Essilor Polonia

Pełna lista klientów

w naszej ofercie

TV - ponad 100 polskojęzycznych kanałów telewizyjnych

PRASA - ponad 5.500 tytułów prasowych

OUTDOOR - ponad 100 tys. nośników outdoorowych

RADIO - 230 stacji radiowych

Ładowanie..

Ładowanie proszę czekać...